Jura – trasa trzecia

Czas zwiedzania: 5 godzin, pokonane samochodem około 125 km.

Trasa: Podlesice, Zamek Pieskowa Skała,  Zamek w Ojcowie, Zamek w Rabsztynie, Chechło, Podlesice.

Zaczęliśmy od Zamku w Pieskowej  Skale. Przejechaliśmy 53 km i zostawiliśmy samochód w gospodarstwie agroturystycznym  po prawej stronie. Ruszyliśmy pieszo do zamku, drogą przez las długości ponad 1km. Niestety nie wiele mogliśmy zobaczyć, zamek był w remoncie. Wróciliśmy na miejsce postoju i zjechaliśmy niecałe 1,5 km, aby dotrzeć do parkingu po drugiej stronie zamku. Stąd widzieliśmy zamek z żabiej perspektywy. Podeszliśmy też do ostańca Maczuga Herkulesa.

Zamek w Pieskowej Skale

Maczuga Herkulesa

Ruszyliśmy  dalej, mieliśmy do pokonania niecałe 17 km,  aby  dotrzeć  do  zamku  rycerskiego w Korzkwi. Jest  to  mały zamek i obecnie mieści się w nim  hotel z restauracją oraz sale balowa i konferencyjna. Bez problemu mogliśmy wejść na ogólnodostępny dziedziniec zamku. Nie było też problemu z wejściem na wyższe piętro w celu zobaczenia dwóch sal, w których odbywają się różne imprezy.  Następnie  pokonaliśmy  10  km droga   794  by  dojechać  do  Skały.  Zatrzymaliśmy  się  na  rynku,   gdzie  jest  fontanna z ciekawym pomnikiem długości 7 m „Zatrzymany orszak”. Z jednej strony fontanny przedstawiony jest orszak książęcy, a z drugiej: pątnicy, kupcy, żebracy i zwierzęta.

Kolejny etap to Ojcowski Park Narodowy. Zatrzymaliśmy samochód pod Kaplicą na Wodzie pod wezwaniem św. Józefa Rzemieślnika.  Cofnęliśmy się nieco i pieszo podeszliśmy  do  Figurki Matki Bożej Niepokalanej, która stoi w grocie skale Prałatki od 1904 roku.

Kaplica na wodzie

Kaplica na Wodzie

Pieszo  ruszyliśmy  do   Zamku  w  Ojcowie.  Idąc od figury, po lewej stronie mijaliśmy kaplicę na wodzie i skręciliśmy w prawo, w pierwszą asfaltową drogę. Po lewej stronie minęliśmy skałę i tuż za nią jest niepozorna ścieżka wiodąca do wieży z bramą wjazdową Zamku w Ojcowie. Do chwili obecnej zachowało się niewiele murów dawnej budowli.

Figura Matki Boskiej obok zamku w Ojcowie

Samochód można też zatrzymać na płatnym parkingu, który zlokalizowany jest 400 m za Kaplicą na Wodzie, jadąc w stronę Doliny Prądnika.

Przejechaliśmy jeszcze 27 km  i dotarliśmy do  zamku w Rabsztynie.  Weszliśmy na teren ruin zamku. I znowu czekały nas schody. Było tu niewielu zwiedzających. Wspięliśmy się na najwyższe piętro i podziwialiśmy panoramę.

Ruiny zamku w Rabsztynie

Na koniec po 13  km dotarliśmy do punktu  widokowego  Dąbrówka  na  Pustynię  Błędowską.  Przed Chechłem  trzeba  skręcić w lewo jest znak  kierujący na Pustynię Błędowską.

Punkt widokowy Dąbrówka na Pustynię Błędowską

W drodze powrotnej do hotelu pokonaliśmy 35 km.

Poniżej zamieszczam linki innych tras i zapraszam do czytania.

Jura – trasa pierwsza

Jura – trasa druga

W pobliskiej okolicy Podlesic.