Zwiedzanie Fuerteventury- trasa II

Trasa ok 190 km wiedzie z Castillo Caleta de Fuste do Morro Jable, La Pared i Ajuy i Castillo Caleta de Fuste.

Z Caleta de Fuste do Morro Jable mieliśmy do pokonania 77 km. W Morro Jable zatrzymaliśmy się przy ogromnej plaży z białym piaskiem Playa  del Matoral.  Przed wejściem na kładkę prowadzącą na plażę stał szkielet kaszalota, a w oddali widać było latarnię Faro de Morro Jable. Była ładna pogoda, chętnie  pospacerowaliśmy po plaży i pomoczyliśmy nogi w oceanie.

Faro de Morro Jable

Szkielet kaszalota w Morro Jable

Kolejno ruszyliśmy w kierunku Playa Viejo Rey. Był to odcinek około 30 km. W drodze zjechaliśmy z autostrady na 77 zjeździe (kierunek Nal Nombreana) i na rondzie zjechaliśmy w drogę prowadzącą do El Salmo. Trasą FV 602 dotarliśmy do punktu widokowego, z którego mogliśmy podziwiać panoramę Playa Lagoon Fuertaventura. Aby nie przeoczyć tego miejsca, trzeba szukać znaku z rysunkiem aparatu fotograficznego stojącego przy drodze.

Playa Lagoon Fuertaventura

Nacieszywszy oczy widokiem, ruszyliśmy w kierunku plaży La Pared. Trzeba jechać uważnie, bo zjazd w lewo z głównej drogi można przeoczyć. Na początku, do klifu prowadzi krótki odcinek szutrowej drogi, który w miejscu zjazdu z głównej, asfaltowej drogi zostawia ślady piasku na nawierzchni. Piszę o tym, bo po tym rozpoznaliśmy miejsce zjazdu na plażę surferów. Podjechaliśmy pod budynki i na parkingu ciągnącym się wzdłuż palm, zostawiliśmy samochód.  Do  klifu  podchodziliśmy  pieszo. W dole rozpościera się plaża La Pared. Nie mieliśmy szczęścia, zdążyliśmy tylko zobaczyć jak surferzy pakowali swój sprzęt do samochodu.

Na klifie

Plaża La Pared

Po powrocie do auta podjechaliśmy do pobliskiego baru na napój.

Po krótkim odpoczynku ruszyliśmy do wioski rybackiej Ajuy. Do pokonania mieliśmy około 31 kilometrów. Wróciliśmy więc do głównej drogi i kontynuowaliśmy jazdę trasą FV-605. Początkowo musieliśmy wspinać się pod górę, żeby przejechać Góry Cardon. Po minięciu  zjazdu na  Cardon, przy punkcie widokowym z obserwatorium astronomicznym, po prawej i lewej stronie były małe zatoczki. Zostawiliśmy samochód z prawej strony drogi i pieszo, po wyznaczonej trasie wspięliśmy się pod górę.  Był to krótki, nie męczący odcinek.  Warto go pokonać, aby wejść na szczyt i spojrzeć na panoramę wyspy. Ze wszystkich stron rozpościera się księżycowy krajobraz, gdzieniegdzie poprzecinany asfaltowymi drogami. Na górze znajdują się teleskopy, które umożliwiają dokładniejsze obserwowanie terenu. Niestety mocno wiało i było chłodno.

x-default

Punkt widokowy w Górach Cardon

Na punkcie widokowym w Górach Cardon

Krajobraz z punktu widokowego w Górach Cardon

Zeszliśmy do samochodów i ruszyliśmy dalej,  drogą  prowadzącą  w  dół, bowiem  zjeżdżaliśmy  teraz  ze  szczytów  wzniesień. Z drogi FV- 605 skrecilismy w  FV-621 prowadzacą do Ajuy.  W samej  wiosce  można  zjechać  na  sam  dół, na  parking  przy  plaży z czarnym piaskiem. My nie jechalismy tam, lecz zatrzymujemy się na parkingu znajdującym sie z lewej strony ronda.  Doszliśmy pieszo do czarnej plaży Playa de Ajuy. Zrobiliśmy spacer w kierunku jaskiń. Morze w tym miejscu pracowało niestrudzenie. Bardzo lubię widok spienionych fal.

Łodzie na Playa de Ajuy

Ajuy

Jaskinie w okolicy Ajuy

Na plaży w Ajuy

Z Ajuy do Castillo Caleta de Fuste przez Tuineje i Antigua mieliśmy 46 km.  Minął kolejny udany dzień. Samochód sprawował się bez zarzutu. Zwiedziliśmy następną część wyspy, podziwialiśmy dzieła natury i opaliliśmy się, a w Polsce zima. Wycieczka trwała około 7 godzin.

Zapraszam do innych wpisów dotyczących wypożyczania samochodu i zwiedzania Fuerteventury

Zwiedzanie Fuerteventury- trasa I

Zwiedzanie Fuerteventury – trasa III

o Caleta de Fuste

oraz  zwiedzania Lanzarote i Teneryfy.