W górach Teno na Teneryfie

Ostatni dzień, w którym mieliśmy do dyspozycji wypożyczony samochód zapowiadał się deszczowo. (wpis o wypożyczaniu samochodu na Wyspach Kanaryjskich) Zaplanowana trasa miała długość około 100 km i wiodła z Puerto de Santiago przez wioskę Masca, Punta de Teno, Buenavista del Norte, Garachico do Puerto de Santiago. Przed samym wyjazdem zaczęło kropić. Za to ukazała się cudowna tęcza.

Tęcza nad hotelem w Puerto de Santiago na Teneryfie

Zabraliśmy kurtki przeciwdeszczowe i po śniadaniu, o 8:30 siedzieliśmy już w samochodzie. Kolejny raz pokonaliśmy już znajomy odcinek drogi do Santiago del Teide. Tym razem towarzyszył nam drobny deszczyk i tęcza, która nie znikała z nieba. Tak grubej tęczy jeszcze nie widziałam, przez moment były nawet dwie.

Zdjęcie robione z samochodu, tęcza na Teneryfie

Zdjęcie zrobione z samochodu, tęcza na Teneryfie

W Santiago del Teide, po lewej stronie, tuż przy drodze widać białą bramę, a za nią  ścieżkę ciągnąca się wzdłuż wzgórza, przy której ustawione są białe krzyże.

Zdjęcie zrobione z samochodu – Santiago del Teide

W Santiago del Teide

Przed kościołem  skręciliśmy na Masca i tu mieliśmy piękne, tajemnicze widoki na otulone chmurami szczyty gór Teno. Trasa Santiago del Teide – Masca jest najbardziej krętą spośród wszystkich przejechanych przez nas po Teneryfie, a pokonaliśmy ponad 500 km. Większość zakrętów na odcinku około 6 kilometrów ma niemal 360 stopni. Dodatkowo jazdę utrudniały chmury i mokra nawierzchnia. Natomiast komfort i bezpieczeństwo poprawiały barierki od strony przepaści.

Fragment drogi w okolicach wioski Masca

Droga w górach Teno

Niewielki deszcz siąpił, gdy ustawialiśmy samochód na parkingu przy wsi Masca. Wioska jest uroczo położona wśród palm na stokach gór Teno, słynie z domów budowanych z bloków skalnych, wykutych z okolicznych gór. Z powodu deszczu nie schodziliśmy na dół, nacieszyliśmy oczy cudnym widokiem z góry.

Widok na wioskę Masca

W górach Teno

Masca

Gdy wsiadaliśmy do auta, nieśmiało zaczęło wychodzić słońce. Dalsza droga do Buenavista del Norte już nie była tak kręta, natomiast wjechaliśmy w same chmury, które ograniczały widoczność.

Chmury w górach Teno

Za to jak już wyjechaliśmy z chmur znikł i deszcz, a droga zrobiła się nieco szersza. Po dojechaniu do Buenavista del Norte, skręciliśmy na Punta de Teno najbardziej dziką i najdalej wysuniętą na zachód część Teneryfy.

Punta de Teno – latarnia morska

Planując tam wizytę pamiętajcie, że w soboty i niedziele od 10:00 do 18:00 turyści mają wzbroniony wstęp. Trasa zamykana jest też w czasie deszczu, ze względu na osuwające się na drogę odłamki skalne. My mieliśmy szczęście, przejechaliśmy bez problemu. Droga długości 9 km, o  dobrej  nawierzchni,  za  to  trochę  kręta i niezbyt  szeroka,  przez  moment  wiodąca  przez tunel wykuty w skale, doprowadziła nas na sam cypel.

Tunel od strony Punta de Teno

Po drodze mijaliśmy z prawej strony elektrownię wiatrową.

Elektrownie wiatrowe

Na Punta de Teno bardzo wiało, ale na szczęście już nie padało, świeciło słońce. W miejscu tym stoją dwie latarnie morskie: stara i nowa. Nie można jednak do nich podejść. Widoczność była ograniczona ze względu na chmury i niezbyt dobrze widać było Puerto de Santiago. Warto jest przejść  się  kładką  z  lewej  strony,  by  dojść  do  punktu,  z  którego  widać  dwie  latarnie, ale nie w całości.

Kładka na Punta de Teno

Punta de Teno – latarnia morska

Na Punta de Teno

Fragment wybrzeża na Punta de Teno

Tak praktycznie przy parkingu stoją przenośne toalety typu TOITOI. Wróciliśmy tę samą drogą (innej nie ma) do Buenavista del Norte. Dalsza część zwiedzania w tym daniu opisana jest w poście Na północno-zachodnim wybrzeżu Teneryfy.

Inne wpisy z pobytu na Teneryfie:

Lecę na Teneryfę – przygotowania

Zapraszam do zapoznania się z wpisami o zwiedzaniu innych Wysp Kanaryjskich Lanzarote i Fuerteventura.